Profile heeft dit jaar besloten haar communicatie een nieuwe richting te geven, waarbij helderheid en oprechtheid centraal staan. Voor deze vernieuwde aanpak schakelde Profile de creatieve expertise van YOUR in. Vervolgens benaderde YOUR ons voor een mooie opdracht: het ontwikkelen van een complete geluidsidentiteit.

De eerste stap van dit avontuur bracht Dick, Friso en Sam naar een Profile garage in Zaandam. Hier ontmoetten ze Harry Puts, de creatieve geest achter YOUR, en Annelies Engel, de marketeer van Profile. Hier werden de eerste plannen gemaakt voor de nieuwe Sound Identity.

Alle facetten van het Profile-merk zijn daarna grondig door ons geanalyseerd. De eigenheid en merkwaardes zijn omgezet in muzikale parameters, die de basis vormde voor de nieuwe merkmuziek en het soundlogo. Zo hebben we samen de definitieve klankwereld van Profile ontwikkeld en heeft Sam een indrukwekkende en herkenbare track gemaakt.

Met de harmonieuze samenwerking met Profile en YOUR was de weg vrijgemaakt om het merk niet alleen helder en authentiek te laten spreken, maar ook om het een herkenbare en onderscheidende stem te geven in de drukke wereld van communicatie.

Credits

Profile
Marketing & Strategie — Annelies Engel
Productie — Evelien Ollongren

YOUR
Creatie — Harry Puts
Account — Ramon Kragtwijk

Lab³
Muziek — Sam Walvisch
Muziek supervisie — Dick Kok
Sounddesign — Florian van Oirschot
Voice Casting — Marieke Westenenk
Voice-over — Lizelotte van Dijk, Jenne
Productie — Friso Schoone, Matthijs Koster