Nuon becomes Vattenfall

Sound identity
Brandcase:
Nuon wordt Vattenfall. Maar de consument moet niet het gevoel krijgen dat het opeens een heel ander bedrijf is. Hoe kunnen we het eigen geluid van Nuon laten doorklinken in het Zweedse Vattenfall?
Lab³ solution:
Scandinavische films en series hebben een eigen herkenbare signatuur in muziek. Vanuit dit vertrekpunt zijn we het het Nederlandse Nuon gaan combineren met de klankwereld die we kennen uit de Zweedse films en series.

Iconische roadmovies als Into the Wild (2007) en The Motorcycle Diaries (2004) met hun prachtige soundtracks. Of de Scandinavische serie The Bridge (2011) met de intrigerende titeltrack. Het is muziek die wat met ons doet, het liefst zou je zelf in de auto stappen om er tussenuit te gaan…

Met dat in gedachte gaven we de Nuon brandsong een make-over die deze roadmovie in campagne vorm perfect ondersteund. De muzikale elementen die we Nuon hebben gegeven met onze Sonic Identity Methode, in een Vattenfall jasje. De sferische versie van Hand in Hand met Scandinavië roots bleek zo succesvol dat er heel veel vraag was naar de track, en dat resulteerde in een hit: meer dan 4 miljoen plays op Spotify én een plek in de top 5 van de Reclamemuziek Top 40!

Credits

Merk: Nuon, Friso Westenberg & Helma Verstoep
Bureau: Lemon Scented Tea
Creatie: Tim ten Dam, Jan Bosch, Rogier Heijning
Regisseur: Bram van Alphen
DOP: Robbie van Brussel
Editor: MRTN, Jorien Voogt
Productie: Signum.team
Producer: Monique van Beckhoven / Sander Heeroma

Muziek: Lab³, Dick Kok
Zang: Chrissie Guijt aka. NAUM
Sounddesign/audionabewerking: Lab³, Florian van Oirschot

Meer weten over hoe sonic branding de herkenbaarheid van je merk kan versterken?